måndag 9 juni 2014

Rådarullen 2014

Det blev två lopp för mig i helgen och det andra var Rådarullen som gick strax utanför Lidköping. Det var tvåor som gällde på rullskidorna och när det är de reglerna brukar man få stryk av många som man vanligtvis brukar slå. Förra helgen på Dalarullen fick 30 stycken i startfältet lånerullskidor från Elpex strax innan start. Då var jag 3:29 efter Team Centrics tillika landslagsmannen Jens Eriksson. 1:19 var jag efter landslagsmeriterade Simon Andersson, Gustav Eriksson och Team Coops Jimmie Johnsson.

Nu när det var fria tvåor körde jag på Eagel och hängde med i 700 meter och blev 10:43 efter i mål.

Det kändes iallafall bra de första 700 metrarna sedan var farten så pass hög att jag inte hade en chans att hänga med. Bildade en miniklunga med urstarka Bergengren, Lövendal och en till. Tog bra med förningar första varvet(av 3). Andra varvet var jag inte pigg och fick mest ligga på rulle på de tre och fick slita hårt för att hänga med. Sista varvet fick jag släppa och slita mig igenom. Fick mig iallafall en genomkörare och det är egentligen det som är huvudsaken.

Resultat från detta lopp finns HÄR

Vad glad man var i mål 

Viktor Hansson fick även han slita som ett djur sista varvet

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.